Köpvillkor



Pris

I priset ingår alltid moms. Priset som gäller finns på sidan vid din beställning. Priset kan ändras p.g.a yttre omständigheter som mybaby.se inte råder över.

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när du får en e-postad orderbekräftelse från mybaby.se. Orderbekräftelsen skickas automatiskt. Vid eventuella felaktigheter i orderbekräftelsen förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd innan du beställer.

Betalningsalternativ

Du kan betala med:

*  VISA och Mastercard via Svea Webpay
*  Faktura via Klarna Faktura
*  Delbetalning via Klarna Konto
*  Förskottsbetalning till vårat BankGiro (5082-9647)

Frakt

Vi tar en generell fraktavgift på 59 kr för alla beställningar inom Sverige. Vanligast är att de går till närmaste DHL utlämningsställe. Dessa beställningar kan ibland skickas som brev för snabbare leverans till kund, avgiften är dock 59 kr om inga andra överenskommelser är gjorda med mybaby.se.
Vi erbjuder även leverans direkt till dörr genom DHL Sverige Inrikes för 299:-. Dessa leveranser aviseras först av DHL.
Vissa varor finns inte med i vår E-butik då de är för tunga eller skrymmande att skicka. Vi kan alltid offerera dessa varor med frakttillägg om så önskas.

Leverans

Beställningar packas och skickas dagligen, vi försöker skicka lagervaror samma dag eller nästkommande vardag, dessa varor är märkta med leveranstid 1-3 dagar. Leveranstiden för beställningsvaror varierar och framgår i texten på respektive vara. Leveranstiden är aldrig exakt utan uppskattad beroende på de senaste leveranserna från respektive leverantör. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.
Vi skickar med Posten eller DHL.

Returer

Om du behöver returnera en vara, återförslut emballaget runt den obrutna varuförpackningen. Fraktkostnader vid returfrakt måste du som kund själv stå för, dvs frakten till dig, återfrakten till oss samt eventuell fakturaavgift. Kontakta oss via e-post om ni önskar returnera en vara. OBS vi löser inte ut några returer skickade mot postförskottpriset ingår alltid moms.
Outlösta paket debiteras med 100 kr samt returfrakt.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi detta genom e-post. Vi gör vårt bästa för att fullfölja alla beställningar. Det kan dock finnas tillfällen som gör detta omöjligt. T ex om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

Risker vid transport

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur.

Delad order

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än en fraktavgift. I vissa fall skickas varor till dig direkt från leverantör, överenskommen frakt gäller även då.

Garanti

Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan. Är varan använd, eller i annat skick än när den skickades har vi rätten att göra avdrag motsvarande värdeminskningen på varan. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Öppet köp eller ångerrätt gäller ej specialbeställningar. Varor som har leveranstid längre än 3 dagar anses som specialbeställningar och omfattas således inte av Ångerrätten.

Reklamation

Som konsument har du 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur.

Sekretess, säkerhet & personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservicepå mail order@mybaby.se eller ring till vår butik: 031-924054. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.   

Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund. 

En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud. Har du frågor kring hur vi behandlar din information kontakta oss på order@mybaby.se.

Väljer du Klarna som betalsätt skickas relevanta uppgifter såsom dina personuppgifter, artikel, artikelnummer samt pris till Klarna, detta för att kunna fullfölja ditt köp och betalning.
Har du frågor kring hur Klarna behandlar din information måste du kontakta Klarna direkt.

Vi använder cockies för att kunna lagra produkter i din varukorg. 

Kundservice

Du når oss lättast via e-post till order@mybaby.se. Vi har som mål att besvara alla e-postmeddelande inom 24 timmar. Vill du istället ringa kundservice gör du det på telefon: 031-92 40 54.